Tuesday, June 16, 2009

Hari Esok Penentu

Pagi ini aku mula mengintai-intai laman web UPU dengan penuh debaran, kerana mungkin keputusan DPLI sudah keluar. Jelas terpapar keputusan akan diumumkan esok 18hb Jun pada pukul 12.00 tengahari. Debaran semakin kuat, kini aku hanya mampu berdoa untuk esok hari.



Hari ini juga setelah sekian lama menyepi dan membisu, aku dikejutkan dengan deringan ringtone "rain drop". Memang sangat mengejutkan, nombor yang tidak ku kenali itu rupanya adalah panggilan dari GEMS (Graduate Employability Management Scheme) atau dengan kata lain PROGRAM PERANTISAN SISWAZAH (APPRENTICESHIP PROGRAMME) DI BAWAH KHAZANAH NASIONAL BERHAD. Sungguh mengejutkan, esok aku perlu bersiap untuk ditemuduga untuk ke sekian kalinya dan esok juga aku akan mendapat keputusan DPLI.


Hatiku rasa cemas.. Or I can say that I feel like there are butterflies in my stomach. Namun, peliknya aku bukan cemas untuk bertemuduga.. tetapi cemas menanti keputusan DPLI esok. Doakan kejayaan ku esok.



Kepada sesiapa yang berminat untuk memohon program GEMS. Anda boleh melayari Laman Web Kementerian Pengajian Tinggi, atau klik di sini.


Apapun yang terjadi esok.. Aku berserah dan berdoa agar perjalanan ini dipermudahkan.. Aamin..


No comments:

Post a Comment

as you saying :