Thursday, January 22, 2009

Era baru.. Aku terus mencari

Setelah dua bulan berlalu, masih belum bertunas usahaku selama beberapa bulan yang lepas. Mungkin, ada yang masih belum cukup aku usahakan. Terasa semakin hari semakin dingin, semakin suram. Hari-hari yang berlalu seperti angin, tiada untuk ku gapai. Sedih.. Risau.. Kabur.. Keliru.. Macam-macam ku rasa.. Seakan semakin hari semakin luntur semangat ku untuk bangkit, apa lagi untuk meneruskan usaha juang mencari permulaan makna hidupku ini. Semestinya aku dengar di berita jumlah pengangguran semakin meningkat.. Apalagi dengan ramalan 5 ancaman dunia 2010. Pasti sangat menggerunkan. Masalah kekurangan bekalan air bersih, masalah kekurangan makanan, masalah pengangguran bertauliah, masalah perumahan dan insuran, masalah matawang dan akhir sekali krisis perindustrian.


Di manakah diri ini pada 2010? Gerun aku memikirkan, tapi.. semakin luluh hati ini untuk mengharap. Mungkinkah aku kecewa?. Mungkin juga usahaku belum cukup.. aku perlu berfikiran positif, lebih positif. Bukan perlu, tapi mesti. Ada lagi ruang-ruang usaha yang belum aku terokai.


Untuk kawan-kawan yang sama-sama berjuang mencari pekerjaan, mari kita sama-sama teruskan usaha. Semoga berjaya dan semoga dipermudahkan segala yang dihajati. Aamin..

No comments:

Post a Comment

as you saying :