Saturday, June 12, 2010

This Sweet and sour journey

"Buatlah air minuman yang manis dan sedap daripada limau yang masam"
Kata-kata ini seperti memberikan suatu makna yang mendalam bagi diriku. Sehingga aku menulis kata-kata ini di atas sebuah penanda buku yang ku buat daripada sehelai daun kering. Bagi aku maknyanya lebih kurang begini, tika kita dilanda kesusahan dan kesedihan (seperti limau yang masam) tambahkan la manis di atas kejadian yang berlaku (hikmah disebalik kejadian yang menimpa) bersyukur dan terima ketentuanNya.

Tahun 2010

Kehilangan insan tersayang yang menimpa keluargaku pada Januari tahun ini, benar-benar meninggalkan kesan pada diriku. Sungguh hidup ini tidak dapat dijangka, hanya Dia yang maha mengetahui. Sungguh hati ini sangat-sangat merindukan abah..

Dalam duka ada suka, namun keduanya saling bertentangan dan berebut-rebut menerpa hati dan emosi. Tahun ini juga aku tamat pengajian dan bakal menjadi seorang pendidik. Mulanya rasa tidak mampu untuk berhadapan dengan tekanan tetapi kugagahi diri dan Alhamdulillah berjaya akhirnya menghabiskan praktikal yang amat ku terasa cabarannya. Life must go on, even you are still hurt.. along with life is responsibility and commitment.

Hari ini perjalanan masih diteruskan, dugaan perlu diharungi dengan penuh kesabaran. Semoga Allah permudahkan perjalanan ini Aamin..

"Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars" - Brian



No comments:

Post a Comment

as you saying :