Monday, February 25, 2008

Perjalanan

Aku bukan lagi beluncas yang dulu, kini aku sudah menjadi rama-rama yang bisa berterbangan tinggi..

Aku ingin berterbangan mencari harapan yang seluas langit itu..  meninggalkan diriku yang lalu bersama kenangan..

Namun, aku tidak akan lupa susah payah ku tika di bawah dulu..  sesekali ku imbas laluan-laluan ku semalam.. Bersyukur aku sudah sampai ke sini..

kini, aku tidak akan mensia-siakan ruang hidupku yang beberapa detik cuma.. Aku perlu terus terbang kehadapan...

Ya Rabb.. kurniakan ku kekuatan dan ketabahan.. Sinari hatiku dengan petunjukmu..

ku yakin.. hanya yang terbaik dari Mu untuk ku...

2 comments:

  1. biarkan yang lalu jadi kenangan, anggap ia pendorong tuk membina sesuatu yang lebih baik, jangan jadikan ia sebagai pelemah diri yang menghasut kepada kegagalan..

    berdoalah kepadaNya, agar Dia memberi nikmat kejayaan kepada kita penuntut.Amin!

    ReplyDelete
  2. thanks for the word :)
    i'll keep moving forward.. with no reason to stop..
    i want to be strong...
    i want to be tough..

    With Allah helps.. i believe..

    ReplyDelete

as you saying :