Sunday, September 28, 2008

Buntu..

Malam ni fikiranku buntu..susah untuk bertindak, aku takut tindakanku salah.. jadi mungkin lebih baik aku diam. Kadang ku rasa diri ini cuma akan menambahkan berat yang ditanggungnya.. Takkan ku lupa.. Kata2 yang pernah dia beritahu seketika dulu.. terus dari hatinya tentang diriku.. Aku kaku.. diam.. terasa tidak terdaya menelan hakikat... siapa aku disisinya...

Air mata bertitisan ke pipiku, seakan longlai tubuhku menggapai hp disebelah ku.. sudah beberapa jam aku menangis.. dan sudah berapa jam jugalah aku berfikir apa yang patut aku buat. Aku sememangnya buntu. walaupun aku sudah mengenalinya lebih dari 4 tahun, namun, semakin lama semakin ku tidak mengenali dirinya. Entahlah... Apa yang boleh aku bantu.. bolehkah aku mengurangkan masalah yang kau hadapi?.. dia seakan senyap, mungkin marahkan aku.. walaupun aku tidak tahu apa salahku.. tapi aku rasa sedih.. entah apa difikiranku.. aku lemah.. aku cuma mampu menangis memendam pedih.. tidak ku sanggup melihatkan air mata ini padanya.. biarlah padanya aku sentiasa kuat dan  gembira.. aku akan terus senyum untukmu, walaupun sebenarnya hatiku menahan tangis...

"dukaku biarlah hanya aku yang merasa.. tapi dukamu biarlah kongsi bersamaku.. apa yang terdaya aku akan buat hatimu gembira semula.. aku tak mau kau terbeban dengan dukaku.. kerna kau amat penting bagiku.."

Sesekali air mata ini menitis lagi.. tak tersedar mata ini terlelap.. mengenagkan kisah perjalanan hidup yang penuh ranjau.. dan episod cinta kita.. kemanakah nanti..

No comments:

Post a Comment

as you saying :