Monday, September 29, 2008

Dalam penantian

Sesungguhnya menanti keputusan pengunguman keputusan hari raya sebentar tadi memang menyeronokkan, apa tidak, riuh satu keluarga, pelbagai telatah masing2 tertanya2. Sebenarnya apa keputusan samada raya esok atau lusa, kegembiraan sudah terasa tika bersama keluarga tersayang. Alhamdulillah, diri ini masih berkesempatan merasakan detik yang gembira ini bersama keluarga. Sekurang2nya terubat segala luka di hati.. aku mampu tersenyum :)

Sedikit sedih meninggalkan Bulan yang penuh Barakah ini, ya.. Ramadhan datang sekali dalam setahun. Di bulan inilah ketahanan rohani dan jasmani diuji.. Terasa rugi andainya Ramadhan berlalu tanpa terkesan pada diri.. Andainya tabiat buruk tetap melekat pada diri.. Semoga mendapat keberkatan pada Bulan Ramadhan ini, terutama di malam2 terakhir ini.. Subhannallah.. Astaghfirullah.. Semoga Allah menguatkan hati ini.. Istiqamah mencari keredhaan dan keampunan dari Nya..

Ramadhan akan datang, belum ku pasti lagi akan bisa aku lalui.. Andai Allah tidak mengizinkan, mungkin inilah Ramadhan yang terakhir.. Terasa rugi dan sedihnya hati ini mengenangkan Ramadhan kini sudah sampai ke penghujung.. Ya Allah.. Ampunkan dosa hambaMu.. Ku pohon agar Engkau beri kesempatan buatku untuk memperbaiki diri ini.. Aaminn...

No comments:

Post a Comment

as you saying :